zaterdag 25 oktober 2008

Eolas

Weten

Wat heb ik hier allang niks meer gepost. Een half jaar van onwetendheid. Er is niets, maar toch zoveel verandert in dat half jaar. Mijn omgeving is anders, mijn familie is anders en ik gok dat ik ook vast anders ben. Maar toch voel ik me niet anders. Ik voel me nog altijd de onwetende 17jarige die nog zoveel te ondekken heeft. Die onwetendheid blijft, ook al wordt ik 18 over twee weken. 18, volgens zovelen zo een speciale leeftijd, maar ik zie er niets speciaals in. Moet ik nu vanaf die dag volwassen zijn? Moet ik vanaf die dag alles weten? Ben ik alwetend omdat ik 18 ben? Een kind van 8 weet soms meer dan een volwassene van 18. Van waar zou anders het spreekwoord 'De waarheid komt uit een kindermond' komen?

Nee, kennis moet je beetje bij beetje vergaren. Alwetend worden kun je toch nooit. Maar je kunt wel meer te weten komen dan wat je al weet. Dus ga ik toch maar eens proberen deze blog wat nieuw leven in te blazen. Ik neem jullie mee op mijn toch naar meer kennis.

Absolutlycharmed

Geen opmerkingen: