zondag 5 april 2009

Amárach

Morgen

Morgen ziet alles er beter uit
Hunkerend denk ik aan morgen. Morgen is alles beter. Dan is deze stomme pestdag tenminste voorbij. Maar morgen is het niet beter. Morgen is gewoon hetzelfde als vandaag, gewoon een blaadje minder op de scheurkalender. Weer een dag zonder gevoelens en de eeuwigdurende vermoeidheid. Weer een dag zonder zin. Maar je weet nooit. Misschien kan het gewoon niet slechter dan vandaag?

Een dag later blijkt vandaag toch echt heel veel te lijken op gisteren. Zelfde mensen, zelfde dingen, zelfde gevoelens, zelfde eenzaamheid … Vandaag is niet anders dan gisteren, het is hetzelfde. De watten in mijn hoofd blijven. Alles blijft. Misschien zelfs een tikkeltje meer. Misschien is het morgen beter? Want morgen kan toch echt niet slechter als vandaag?

Een dag later … Weer hetzelfde … Dezelfde dingen, dezelfde gevoelens, dezelfde eenzaamheid. Ach, morgen is het vast weer beter.

Een jaar later … De opeenvolging van dagen zonder gevoelens en verandering zijn gewoonte geworden

Twee jaar later … Ik denk er niet meer over na. Ik volg gewoon en wil niet meer weten wie ik ben. Ik volg. Ik ben geen alleenstaand individu meer. Ik ben te moe om te denken, te moe om moeite te doen. Ik wil alleen maar slapen, dag in, dag uit.

Morgen is echt niet anders dan vandaag. Morgen ziet niets er beter uit.
- Absolutlycharmed

Geen opmerkingen: