dinsdag 20 november 2007

An deabhadh

De haast
Iedereen is tegenwoordig toch zo gehaast. Eventjes stilzitten kan niet meer. Alles moet elkaar opvolgen. Een paar dagen geleden stond op een toets van godsdienst waarom mensen niet ieder moment nadenken over de zin van het leven. Door de haast. Veel mensen denken er zelfs nooit aan. Ze springen van hak op tak, dus denken hoe je gevoelens onstaan, of er een god bestaat, dat hoeft allemaal niet meer. Hoe kun je dan ontdekken wie je bent? Je mogelijkheden, je talenten? Dat kan niet zonder na te denken, zonder te experimenteren. Ik weet wie ik ben, maar ik heb er ook uren en uren over nagedacht. Over wat ik kan en wat ik wil. Dus zet je even neer en denk... Denk aan de toekomst, denk aan het verleden... Denk aan nu!!
Absolutlycharmed

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ben het helemaal met je eens. Ik neem ook iedere dag een moment voor mijzelf. Ik wil nadenken. Ik weet wat ik wel, dus werk hard, maar wil mijzelf niet voorbij lopen.

Anoniem zei

Ik denk dat als je dan weer téveel nadenkt, je er zelf aan kapot gaat. Dat is bijvoorbeeld één van mijn problemen. Het is goed als je af en toe tijd voor jezelf neemt, denk ik, maar wanneer je teveel begint te piekeren over de zin van je leven, over jezelf, over hoe jezelf te vinden, over innerlijke rust, zal dat erg zelfdestructief zijn. Je moet proberen een evenwicht te vinden... Gewoon léven, met af en toe een rustpauze.